Gündem

“Çöpünü doğada bırakma, evimizi yani Yeşil Vatan'ı ateşe atma”

Çanakkale Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarında artan yangın riskine dikkat çekerek, doğaya çöp bırakılmaması konusunda uyarılarda bulundu.

Müdürlük tarafından yapılan açıklamada, özellikle ormanlık alanlara bırakılan cam şişelerin güneş ışınlarını mercek gibi odaklayarak yangınlara neden olabileceği belirtildi. Küçük bir ihmalin büyük felaketlere yol açabileceğine dikkat çekilen açıklamada, vatandaşlardan çevre konusunda daha duyarlı olmaları istendi.

Çanakkale Orman Bölge Müdürlüğü açıklamasında şu ifadelere yer verildi: "Ormana bıraktığın bir cam şişe, güneş ışınlarıyla mercek etkisi yaratıp felakete dönüşebilir. Çöpünü doğada bırakma, evimizi yani Yeşil Vatan'ı ateşe atma."

Yetkililer, orman yangınlarının önlenmesinde vatandaşların duyarlılığının büyük önem taşıdığını vurgulayarak, çevrenin temiz tutulması ve yangına neden olabilecek atıkların doğaya bırakılmaması çağrısında bulundu.