''Son 5-6 yıldır karşı tarafa biraz daha önem verildiğini görüyorum''

09 Haziran 2018 09:54

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Mezunlar Derneği Ahmet Becan son yıllarda Gelibolu Tarihi Yarımadası'na ilginin arttığını belirtti.

Ahmet Becan: ''Ben çok gittim, hala da gidiyorum. Hatta şuanda karşı tarafta alan kılavuzluğu yapan birçok arkadaşım var, onlarla sürekli irtibat halindeyim. Son 5-6 yıldır karşı tarafa biraz daha önem verildiğini görüyorum. Bunun arkasında kimi siyasi sebepler, kimi tarihe olan borcumuz, yaşananlara olan borcumuz neticede burası ülkenin kaderinin çizildiği yer, her ne kadar ülkede Çanakkale’deki savaşla birçok şeyi eş tutmaya çalışanlar olsa da bu bambaşka bir yerde, hiçbir şeye benzemez, hiçbir olayla kıyaslanamaz, dünyadaki sayılı savaşlardan birini verip, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları sayesinde bu işin mabedi burasıdır. Cumhuriyet’in ön sözünün yazıldığı yer ve her şey buradan başladı. Bu ülke bugün bu duruma gelebildiyse inanın ki bu topraklardan doğdu. Her şeye buradan yola çıkıldı. O yüzden karşı tarafa zaten fazlasıyla önem verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Hiçbir zaman yetmeyeceğini söylüyorum, her zaman daha fazlası yapılmalı ama son dönemde yapılanlarında hakkını yememek lazım, gerek çevre düzenlemeleri, gerek şehitlik düzenlemeleri, peyzaj düzenlemeleriyle şuan da bir gayret var. En azından tertipli ve düzenli gidiyor. Diğer illerden gelen turlarda aslında gayet güzel. Her gün havaalanına 2,3 uçak sadece şehitlikleri gezmek için geliyor. Bu sadece benim bildiğim, 3-4 şehirden gelen uçaklar var. Hafta sonları karşı tarafta adım atacak yer olmuyor. Bu da milli bilinci uyandırmak, insanlara buranın önemini kavratmak için güzel bir şey. Ben buna inanıyorum, ilk okuldan  itibaren çocuklar buraya, 7-8 yılda bir kere getirilmeli, bu ülkenin nereden doğduğunu, bu cumhuriyetin nereden doğduğunu görmeleri gerekiyor. O yüzden yapılanlar güzel ama kesinlikle yetmeyecek, sürekli üzerine konmalı, her yıl yenisi eklenerek gidilmeli, çünkü buranın tarihini bir şeye sığdıramayız. Burası benim için çok ayrı bir önem arz ediyor. Bende iyi ki bu şehirde, bunları hissederek yaşıyorum. Bizde Mezunlar Derneği olarak gelen üyelerimize yaptığımız etkinliklerde ilk planımızı Yarımada’yı koyuyoruz ki ilk oradan başlıyoruz. Özellikle şehir dışından uzun yıllar buraya gelmeyen arkadaşlarımıza, üyelerin çocukları, eşleri, burayı hiç görmeyenlere ilk rota olarak şehitliği gösteriyoruz. Her şeyi oradan başlatıyoruz. Önce şehitlerimizi yad edip, daha sonra etkinliklerimizi yapıyoruz. Ben bazen görüyorum insanlar Elazığ’dan otobüsle gelmişler, büyük yorgunluklar oluyor. Bazı belediyeler uçakla getiriyorlar. Dedim ya evet bir şeyler yapılıyor ama yetmez. Yüzlerce kez gitmiş birisi olarak Tarihi Yarımada’nın bir günde gezileceğini düşünmüyorum. Orayı sindire sindire, çocuklara parça parça gerekiyorsa bazı yaş gruplarına oyunlarla, daha görsek boyutuyla anlatabilecek şekilde düzenlemeler yapmak gerekiyor. Tabi ekonomik sebeplerde oluyor, çoğu kafileler bir gece az konaklamayı hesaplamak zorunda kalıyorlar. Zaten şehrimiz konaklama açısından Türkiye’nin en kötü şehirlerinden bir tanesi, bu kadar yoğun turist alan, bu kadar yoğun insanı çeken bir şehir, yılda 8 ay buraya resmen akın var ama Çanakkale otelcilik anlamında gerçekten çok kötü, berbat ve çok pahalı. Biz burada yapacağımız her organizasyonda en büyük sıkıntıyı konaklamadan çekiyoruz. Çok pahalı konaklamalar var. O yüzden yapılması gerekenlerin en başında da bu konaklamayla ilgili kısımlar geliyor. Umarım bu tür şeylere bir çare bulabilirler ama çocukların burayı dinlenerek gezmeleri, bir günde değil de 2 günde gezmeleri çok daha doğru, kalıcı, belleklerinde yer edici bir hareket olur diye düşünüyorum. Birde rehberlik, alan kılavuzluğu yapan kişilerin çok donanımlı olması, burayla ilgili donanımı olması gerekiyor. Benim bildiğim kadarıyla alan kılavuzları bu yıl tekrar bir eğitime tabi tutuldular. Bence bunun 2 yılda bir 3 yılda bir değişik şekillerde veya yöntemlerle yapılması gerekiyor. Yani kendilerini bu anlamda kesinlikle güncellemeleri ve yeni kaynaklara erişip insanlara bunu ulaştırmaları gerekiyor. O da önemli bir boyut diye düşünüyorum. '' dedi. NİHAL İLHAN

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)