maltcasino

eurocasino

Modabet
Meritroyalbet
Piabet
Slotbar
onwin

manavgat escort

ankara escort

sakarya escort bayan sakarya escort bayan sakarya escort bayan sakarya escort bayan kayseri escort bayan xyz forum

izmit escort
taraftarium24

istanbul escort

ankara escort bayan

aksaray haber

Hoşgeldin bonusu
hostalcampoamor mzansixxxporn meetbestpornstars latexfetishwebcamforce oldyounglesbians latinalivecamsforce telefondinlemesi viewporntube.xyz
izmir escort buca escort izmir escort izmir escort bayan izmir bayan escort escort izmir escort izmir denizli escort mersin escort

HİKAYEYE TAŞRA GÖZÜYLE BAKTIM (29.03.2021)

29 Mart 2021 09:56
HİKAYEYE TAŞRA GÖZÜYLE BAKTIM (29.03.2021)

Ödüllü yönetmen Ülkü Sönmez, “Troya'nın genel hikayesini biz yıllardır akademisyenlerden dinledik, arkeologlardan dinledik. Gerçekten Troyalı birinden dinlemedik. Filmi çekerken benim yaptığım sadece kameramın yönünü çevirmekti” dedi.

Kaleninsesi WEB TV’den yayınlanan Damla Yeltekin’in hazırlayıp sunduğu ‘Not Defteri’ programının bu haftaki konuğu akademisyen ve yönetmen Ülkü Sönmez oldu. Ülkü Sönmez’in festival yolculuğunda olan iki belgesel kısa filmi de çeşitli uluslararası festivallerde seçkiye girdi. İlk kısa filmi olan ‘Sığda’ 5 seçkiye girerken, 2 ödül almaya hak kazandı. Çanakkale 7. Uluslararası Bianeli Özel Proje: Kanatlı Sözler/ Katmanlar’ sergisi kapsamında gösterilen belgesel filmi Troya’dan Bir Seçki kısa filmi de (A SectıonFromTroy) şimdiye kadar 5 seçki ve 2 ödül aldı. İki kısa metraj belgesel filminin de festival yolculuğu devam ediyor.

“KAMERAMIN YÖNÜNÜ ÇEVİRDİM”

Troya’dan Bir Seçki kısa filminizin yönü biraz daha farklı mı?

Troya'dan Bir Seçki anlatı biçiminde aslında genel açıdan çıkmıştık. Troya'nın genel hikayesini biz yıllardır okuduk. Akademisyenlerden dinledik, arkeologlardan dinledik, işin hep uzmanı olan kişilerden dinledik. Bunun bir alt yapısına sahip insanlardan olduğu gibi dinledik. Ama oraya gidip, gerçekten Troyalı birinden dinlemedik. O topraklarda doğmuş, büyümüş ya da oranın kültürüne sahip birinden dinlemedik. Yine ören yerine Troya'ya gittik. Sadece tek yaptığım şey kameranın yönünü çevirmek oldu. Yine akademisyenler ve arkeologlardan hikayeyi dinlerken, bir anda Engin abi karakterine döndük. Bütün hikayeyi ondan sonra Engin Abiden dinlemeye başladık. Alışılmışın dışına çıkmayı denedik aslında. İyi olduğunu düşünüyorum. Merkezde olan kısmı görmedim. Taşra ve merkez ikileminde de böyle bir şey var. Akademisyenler ve arkeologların anlattığı Troya merkezden bir bakış açısıydı. Ben o merkezin dışına çıkarak, taşra kısmından baktım hikayeye.

“KURGU AŞAMASINDA FİKİR ALMIYORUM”

Troya'da Bir Seçki filmini izleyenlerin tepkileri nasıl oldu?

Genelde olumlu tepkiler oldu. Anlatı biçimi, diğer arka plandaki teknik kısmıyla ilgili olumsuz tepkiler de oldu. Genelde çok fazla yorum almıyorum. Filmi çektiysem aklımda genelde kurgusunu bitirmiş oluyorum. Bunu bitirdikten sonra çok fazla insana göndermiyorum. Yorumuna ihtiyaç duyduğum bir iki insana kurgu öncesi aşamada fikir alışverişi yapıyorum. Kurguya oturduktan sonra, bir şeyleri bağlamaya başladıktan sonra diğer bütün fikirlere kendimi kapatıyorum. Çünkü öz olma durumundan çıkma ihtimali var.

Troya’da Bir Seçki filmi nasıl doğdu?

Çanakkale 7. Uluslararası Bianeliözel projesi kapsamında çektik. Troya Kazıları Sanat Ekibi vardı. Rüstem Hocamızın kurduğu ekipte farklı disiplinlerden arkadaşlarımız vardı. Fotoğrafla, seramikle uğraşan vardı. Bende video-sinema kısmındaydım. Benim ürettiğim proje bu oldu. Buna bağlı bir film çıktı ortaya. Bundanda bağımsız şekilde festival sürecine devam ediyor.

Filmin festival süreci nasıl gelişti?

Şuana kadar 5 seçki aldık ve 2 ödülü var şimdiden. Devam eden festivaller var. Tam netleşmediği için tek tek isim veremiyorum ama şuanki sürece kadar Hindistan'a gitti. İngiltere'ye, Kanada'ya gitti. Amerika'dan beklediğimiz haber var. Benzer festivaller bulduğumuzda da katılmaya devam ediyoruz.

“SONRAKİ İŞLERİM NASIL OLACAK?”

Ödül almak ne hissettiriyor?

Kısa süreli bir sevinç oldu. Sırada artık ne yapmak var diye düşünmeye başlıyorum. Bu tatmin duygusu ile ilgili de değil. Bunu yaptım. İyi oldu ama bir sonraki yapacağım iş nasıl olacak? Her filmde gelen bir ödül, bir sonraki filmimin de benim omzuma daha fazla yük getiriyor.

“KAMERAYI ALIN VE ÇEKMEYE BAŞLAYIN”

Eline yeni kamera almış öğrenciler açısından bir değerlendirmeniz var mı?

Çok genel öneriler yapabilirim. Bu kişisel bir durum. Net kuralları yok. Bunları yaparsanız ortaya bir film çıkacak gibi bir durum yok. Onların ne istediğiyle ilgili. Tabi temel teknik bazı kurallar var. Bunlara uymak zorundayız. Bunlar çok da önemli şeyler değil. Asıl olay hikaye ve sizin anlatı biçiminize kalıyor. Anlatacak bir konunuz varsa ve bir dert varsa, bunun üzerine konuşabilirim ve bir şeyler çekeceğim, bunun üzerine gideceğim diyorsanız; alın kamerayı ve çekmeye başlayın. Ne çektiğinizin çok da bir önemi yok. Kendi kendine zaten bir şeyler ortaya çıkmaya başlayacak.

“İLK İŞLERİ VE BAŞARILI OLMAK İSTİYORLAR”

Yaptıkları hatalar sizce ne olabilir?

Konu ararken akıllarına gelen her şeyde bir kusur bulmaya başlıyorlar. En iyi hikayeyi çekmeye çalışıyorlar. İlk işleri ve iyi bir yerden başlamayı istiyorlar. Haklılarda. Ama buna bakarken etraflarında çekebilecekleri, kendilerinde iz taşıyan, yakında bir yerde olan bir olayı kaçırabiliyorlar. Bu problem yaratabiliyor. Yapabilir miyiz? Ciddiye alınır mı? Teknik eğitimi aldıkları için teknikten de taviz vermek istemiyorlar. Bunları biraz geri plana bırakıp, direk hikaye odaklı ve etrafta ne varsa görebildikleri, onun üzerine gitmeleri mantıklı olacaktır.

“EN İYİ KAMERA ELİNİZDEKİ KAMERADIR”

Film çekme sürecinde ekipmanların nasıl bir yeri var?

Yaptığımız işi ne için yapıyoruz. Öncelikle bunu seçmeliyiz. Sinema perdesinde gişe oynatmak istiyorsan, gerekli teknik şartları var. Dijital platformda bir şey yayınlıyorsanız, onun kendine göre gereklilikleri var. Amatör bir iş yapacaksanız da onun başka gereklilikleri var. En iyi kamerayı ve ekipmanı almak söz konusu değil. Aslında bunları kullanmaya da çok fazla gerek yok. Sizin için önemli olan hikayeyi anlatmaksa, telefonu kullanın, aksiyon kamera kullanın, film kamerası kullanın... Bir önemi kalmıyor. Aksine daha küçük ekipman kullanabilmek tavsiye ettiğim bir şey aslında. Hem elinizin altında her an ulaşabileceğiniz bir şey. Ve en iyi kamera o an elinizde ne varsa odur. Bu telefonsa, çok profesyonel bir film kamerasından çok daha iyi bir kameradır. Çünkü senin kameran ve her an elinin altında ve istediğin zaman istediğini çekebilecek durumundasın. Teknolojinin geldiğini noktaya da baktığımızda çekimler çok kötü görüntüler ve teknik sıkıntılar çıkartmıyor. Bizim işimizi görebilecek, derdimizi anlatabilecek şeyleri çekebilmemize imkan sağlıyor. Katıldığımız birçok festivalde de bütçesiz filmler için ya da mobil cihazla çekilen filmler için ayrı bir kategori açıyor ya da tüm festival buna endeksli ve bunu teşvik ediyor. Bu anlamda önemliler.

“SİNEMA ÇEKMEK ÇOK UCUZ OLMALI”

Bu kolaylık daha çok film ve fotoğraf çekmeyi sağlar mı?

Bu daha çok film ve fotoğraf çekmeyi de beraberinde getirir. En basit şekilde anlattığımızda bunu, sosyal platformda bir içerik üretiliyor. Sosyal medyaya içerik çekmek içinde film çekmek için de kullandığımız ekipman aynı. Burada biz ne çekmek istiyoruz? Aslında sinema çekmenin çok ucuz olması lazım. Resim yaparken nasıl çok basit şekilde kağıda ve kaleme ihtiyaç duyuyorsak, sinemanın da o seviyeye gelmesi lazım. Yavaş yavaş da geliyor. Bu da aslında film yapmak isteyen herkese büyük bir avantaj.

Mobil cihazlarla sanatta yeni bir yön doğdu. Düşünceleriniz neler?

Buna karşı çıkanlar da oluyor. Sinemayı bir ritüel olarak görüp; sinema salonunda, beyaz perde deve insanların gelip topluca izlemesi gerektiğini düşünen kesimlerde var. Haklılık payları mutlaka olabilir. Ama ben bu duruma kesinlikle katılmıyorum. Filmin nerede izlendiğinin bir önemi yok aslında. Önemli olan oradaki işin kendisi ve her platformda ve her yerde izlenebilir.

Gişe kaygısıyla yapılan işler için değerlendirmeleriniz neler?

Bir şey yapıyorsanız ister istemez, kaygı oluşmaya başlıyor. Bağımsız film diyoruz aslında ama o kadar da bağımsız olmuyor. Vizyona girecek bir filmse ister istemez bir gişe kaygınız olmak zorunda. Arkada büyük bir ekip var ve maddi kaygılarla, iş olarak, meslek olarak yapan insanlar var. Vizyona giren filmler için gişe kaygısı olacaktır, olmak zorundadır. Diğer kısımda, daha düşük bütçe ile daha özgün şeyler yapmak istediğimizde bu seferde festival engelleri çıkacaktır. Her Festivallerin, her ülkede yapılan festivallerin farklı ideolojik alt yapılarından, bakış açılarına kadar birçok faktörü var. Onlara biraz daha yakın olursanız, bir şeyler kazanabiliyorsunuz, yer bulabiliyorsunuz. Bu ister istemez insanın  aklında bir yerde duruyor ve bu işini de etkiliyor.

Damla YELTEKİN

 

 

 

 

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorum Ekle

Son Eklenenler

1xbet - bahsegel - betboo - betebet - betpark - betpas - bets10 - betvole - celtabet - cratosslot - dinamobet - grandbetting - imajbet - jojobet - jokerbet - marsbahis - mobilbahis - perabet - restbet - sekabet - superbahis - tempobet - tipobet - vdcasino - vevobahis - youwin - casinovale - retrobet - betsmove - klasbahis - betasus - kalebet - casinoslot - sultanbet - ultrabet - betgaranti - betorder - aresbet - betkanyon - pasgol - ligobet - oslobet - avrupabet - atlasbet - hititbet - matadorbet - jestbahis - casino siteleri - kaçak bahis - kaçak iddaa - bahis siteleri - canlı bahis - illegal bahis - güvenilir bahis siteleri - deneme bonusu

bahis siteleri - cratosslot - betebet - güvenilir bahis siteleri - deneme bonusu - kaçak iddaa - deneme bonusu - supertotobet - matadorbet - matadorbet - deneme bonusu - supertotobet - vr etkinlik -

istanbul escort - anadolu yakası escort - çapa escort - şirinevler escort - avrupa yakası escort - şirinevler escort - halkalı escort - beylikdüzü escort - istanbul escort

hd porno - porno izle - porno -

avcılar escort - kayaşehir escort - beşiktaş escort - türbanlı escort - halkalı escort - taksim escort - escort bayan - istanbul escort - esenyurt escort - şirinevler escort - sakarya escort - muğla escort - istanbul escort - mersin escort - ankara escort - ankara escort

elazığ escort - van escort - gaziantep escort - ankara escort - mecidiyeköy escort - ümraniye escort - istanbul escort - beylikdüzü escort - esenyurt escort - ataşehir escort - şirinevler escort - anadolu yakası escort - https://vipescortss.com/

film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - film izle - torrent - film izle - film izle -

takipçi satın al - takipçi satın al - buy instagram follower - twitter takipçi hilesi

Sihirlibaskı | Online Matbaa