eurocasino

Modabet
Meritroyalbet
Piabet
Slotbar
onwin

manavgat escort

ankara escort

sakarya escort bayan sakarya escort escort sakarya adapazarı escort webmaster forum
izmit escort
taraftarium24

istanbul escort

ankara escort bayan

aksaray haber

Hoşgeldin bonusu
hostalcampoamor mzansixxxporn meetbestpornstars latexfetishwebcamforce oldyounglesbians latinalivecamsforce telefondinlemesi viewporntube.xyz
izmir escort buca escort izmir escort izmir escort bayan izmir bayan escort escort izmir escort izmir denizli escort mersin escort

ÇANAKKALE’DEN GÜNEY KORE’YE GİDEN HEYKELLERİN ÖYKÜSÜ (02.12.2020)

Son Güncelleme : 02 Aralık 2020 17:12

Geçtiğimiz günlerde ürettikleri dev heykellerle isimlerinden söz ettiren Ethem Muhtaroğlu ve arkadaşları yoğun tempoyla çalışmalarına devam ediyor.

Küçük Sanayi Bölgesi’nde yer alan atölyelerinde 3 metrelik heykeller tasarlayan Troy Touch Atölyesi Ethem Muhtaroğlu önderliğinde genç sanatçılarla bir araya gelmiş.

Atölye’ye ilk girdiğimizde polyester kokusu direk kendini hissettirirken, yüzleri koruyucu maskeli ekip arkadaşları çalışmalarına devam ediyordu. Sağ tarafta Herakles bir metreyi geçkin başıyla bizi selamlarken, sol tarafta Athena elinde mızrağıyla bizi bekliyordu. Henüz konstrüksiyonu yeni tamamlanmış ve mix karışımlarla tamamlanmayı bekleyen denizkızlarından biri heykel işinin katmerlerini gözler önüne serdi.

Troy Touch Atölyesi’nin hem çalışmalarına ara verdirmemek hem de daha rahat sohbet edebilmek adına malzemelerinin bulunduğu depoya geçtik.

‘YENİ MALZEMELER HEM HIZLI HEM UCUZ’

Güney Kore’ye çok sayıda 3 metrelik dev heykel siparişlerini tamamlamak için günlerdir çalışıyor. Ocak ayında tüm işleri hazırlayıp teslim edecekler.

Atölye kurucularından iletişime geçtiğimiz Ethem Muhtaroğlu, tasarım sürecinin kademelerini anlattı. “Alt yapı çalışmaları çok farklı oluyor. Çiziyorsunuz önce. Modelliyorsunuz, sonra 3 boyutlu çalışıyorsunuz. En son dev boyutlu çalışmalara giriyorsunuz. Kolay işler değiller” diye konuşan Muhtaroğlu yeni malzemelerden üretilen işlerin hem daha hızlı hem daha ucuz olduğu için tercih ettiklerini belirtti.

‘HEYKELLER SUALTINDA 100 YILA KADAR DAYANIKLI’

Muhtaroğlu, mermer malzeme dışında kendi mixlerini ürettiklerinin altını çizerek, “Piyasada bunun araştırmasını yaptık ama çok yüksek fiyatlar verdiler. Bizde kendi karışımlarımızı yapmaya başladık. Kendi mixsimizi kendimiz ürettik” dedi. Güney Kore’ye gidecek eserleri için epoxsili mix kullandıklarını söyleyen Muhtaroğlu, “Bu mix denizaşırı gideceği için heykeli sağlam yapıyor. Hem esnek hem dayanıklı. Hem de sualtında 100 yıl kadar dayanıklı. Tekne yapımında da kullanılıyor” dedi.

Ürünlerinin sağlam olması için kompozit yani destekleyici malzeme kullandıklarını belirten Muhtaroğlu, “Konstrüksiyonları yapmada su almayacak olsa da paslanmaz çelik kullanıyoruz” diyerek heykel iskeletlerinin kuvvetli olduklarını vurguladı.

KONSEPTİ POSEİDON’UN MEDUSA’YA OLAN AŞKI BELİRLEDİ

Muhtaroğlu, heykellerin konseptini işverenleriyle birlikte karar verdiklerini anlatarak, “Yunan tanrıları, Poseidon’un Medusa’ya olan aşkı hoşlarına gitmiş. Bu öykünün üzerinden yola çıktık. Bütün tasarımları ve akvaryumun genel tasarımını bunun üzerinden yaptık” dedi.

Yaptıkları dev heykellerin tünellerle gezilen dev akvaryumlardan bir tanesinin parçası olacağını söyleyen Muhtaroğlu, “Suyun içinde 15 metrelik dev bir pencerenin önünde kullanılacak bir kısmı. Yaptığımız neredeyse tüm işler tuzlu suyun altında olacak” dedi.

‘YAPTIĞIMIZ ESERLER TEK’

Muhtaroğlu, tasarımların daha önce yapılmadığını dile getirerek, “Yaptığımız eserlerin hepsi ünik. Prototiplerini kendimiz ürettik. Daha sonra bu prototiplerden bir kalıp alıp, o kalıplardan birer üretim yaptık. Böylece o malzeme işin büyük kısmını yaparken proporsiyonların kaçmaması için yardımcı oluyor” ifadelerine yer verdi.

Muhtaroğlu, eslerinin yarı klasik dönem heykelleri şeklind tasarlandığını ifade ederek, “Hem çağımızı yaşıyoruz ama hikaye eskiden geliyor. İkisini birleştirdik” dedi. Çanakkale’de heykele verilen önemin Türkiye’deki diğer illere kıyasla çok daha iyi olduğunu vurgulayan Muhtaroğlu, “Çok daha iyi olabilir. Zannediyorum bu haberlerden sonra daha iyi şeyler olacak” dedi.

HEYKELLER HALKLA BİRLİKTE YAŞAMALI

Muhtaroğlu, heykel algısının değişeceğini ifade ederek, “Göre göre gelişecek bir kültür. O konuda oldukça zayıfız. Modern heykeller veya halkla birlikte yaşayan heykeller insanların gidip dokunabildiği heykeller bize biraz uzak. Hep kaideler üzerinde dokunulmayan, uzaktan görülen heykeller var” dedi.

Arkadaşlarıyla Çanakkale’nin bazı noktalarında heykeller yapmakla ilgili sohbet ettiklerini ifade eden Muhtaroğlu, “Sürekli halkın dokunabileceği, anılarında heykel olacak tasarımlar yaratmak üzerine konuşuyoruz” diye konuştu.

Sanat camiasının heykele önem verdiğini ifade eden Muhtaroğlu, “Biz bize olduğumuz kısmı geçtikten sonra önem verilmiyor. Bunun sebepleri hem sosyal hem de ekonomik. Önce insanların elektrik faturalarını ödemeleri gerekiyor ki sanatla ilgilenecek vakitleri ve keyifleri kalsın” dedi.

 

 ‘ÇOK YÖNLÜ BİR EKİBİZ’

Ethem Muhtaroğlu ve ekip arkadaşlarının Troy Touch Atölyesi’nde 11 kişi var. Muhtaroğlu atölyesiyle ilgili, “Genellikle seramik ve heykel bölümünden arkadaşlarımız var. Resim ve tekstil bölümlerinden arkadaşlarımız var. Ses mühendisimiz var, marangozumuz var. Çok yönlü bir ekibiz. Bu da bize çok şey katıyor. Tasarım yaparken acaba aerodinamik bir heykel mi yapsak, yağmurla ya da rüzgarla ses çıkartan bir heykel yapsak diye de düşünebiliyoruz. Kumaştan da konuşabiliyoruz. Bir şey tasarladığımız zaman her şeyden konuşabiliyoruz’ dedi.

 ‘ÖMER USTA ELİME MERMER VE KESKİ VERDİ’

Ethem Muhtaroğlu, “Tarihi Yalı Hanı’nda  Ömer Zeki’nin yanına giderek heykele başladım. Normalde yanına birisini almıyordu. Asistan, kursiyer ya da yardımcı. Gide gele en sonunda ‘Gel sen burada çalış’ dedi ve elime bir parça mermer ve keski verdi. Uzun yıllar burada Ömer Usta’yla çalıştım” dedi. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversite’sinde seramik bölümünü tamamladıktan sonra direk çalışmaya başladığını ifade eden Muhtaroğlu, “Ömer Usta’yla beraber başladığımı düşünürsek 20 25 senedir çalışıyorum” diye konuştu.

Muhtaroğlu, Türkiye’de kendileri gibi büyük heykeller yapan yerlerin olduğunu belirterek, “Özellikle İstanbul’da böyle atölyeler var. Ama bizim kullandığımız malzemeleri kullanmıyorlar. Sualtında kullanmak için yapılan heykeller, malzemeler yok” ifadelerine yer verdi.

 

 

 

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorum Ekle

Son Eklenenler

Sihirlibaskı | Online Matbaa